lördag 5 mars 2011

Vi längtar



Det här sysslar jag och hundarna med under sommaren. Försökte hitta en bra film med faraohundar men jag hittade ingen. Så ni får kolla på boxer i stället :) Men så här går det till när vi tävlar lure coursing. Fast de tävlar två och två och har tävlingstäcken på sig och munkorg.



Hittade även den här filmen. Den var lite gullig tycker jag med en bulldog som provar :) Så himla söt men kanske inte rasens gren riktigt. Men kolla typ 1,25 in i filmen och kolla på dobbermanen som ska springa. Det är lite äkta faraohundsstil över honom. Jag förstår att de måste vara två som går ut med honom på banan för han är taggad :) Fullt shå att få ut en vild faraohund också som kastar sig framåt eller åt sidan för att få springa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

wow vad roligt. Jag har velat åka till Borlänge och tittat men inte hittat info när det är lopp. Du får gärna berätta när det är dags så kommer vi och tittar.

Tassintryck sa...

Det är så häftigt att titta på!! :-)
Tack för din fina hälsning till mig i min sorg. Det värmer.
kram från mig
/maria

Anonym sa...

Är det i Romme, vid travet?