måndag 21 mars 2011

En tripp till granngården

Var tvungen att ta min bil till granngården i Hedemora idag för att inhandla lite nödvändig mat till kamelerna om man inte vill att de ska börja mumsa på väggarna. Fick ett sådant lugn när jag kom in där så jag gick runt länge och klämde och kände på saker. De har nämligen väldigt bra djuravdelningar. Plockade på mig 30 kg hundmat och den här handduken. En micro handduk som är jättebra att torka kamelerna med nu när det är så skitigt ute. Har en handske som är super men vet inte var den är just nu. Så därför blev det en handduk :) och tre grisöron


Hittade även det här vacumförpackade benet som jag funderade på om jag skulle slå till på men nej jag väntar till en annan gång då jag tyckte att det såg lite mysko ut. Någon som har provat det här benet. Fick för mig att de kommer att lukta väldigt mycket när man öppnar förpackningen. Sådant är jag känslig för

Hundgodisar som var formade som små hundben kanske nått att prova det med. Men inte idag. Kände mig som en inkräcktare som sprang runt där och knäppte kort


Den här skålen hade Anke behövt för några år sedan då hon verkligen kastade i sig maten. Ibland fick hon stanna upp och hosta upp några matbiter som det antagligen var stopp på vägen ner. Matskålen är för väldigt hungriga hundar som ni kanske förstår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Freja skulle behöva en sån matskål, hungrig som hon är.

Britt Marie o Rudi sa...

För någon vecka sen öppnade Granngården i Eskilstuna i sprillans nya lokaler och ska vara en riktigt kul affär att handla i nu! Själv har jag inte haft möjlighet att åka dit än, men det där såg ju lockande ut med så många roliga grejer mot tidigare när det bara fanns några dammiga säckar kattsand och hundmat i ett öppet förråd där småfåglarna flög omkring och sket ner.

Lyckopiller sa...

Vilken smart hundskål. Och handduken skulle vi oxå behöva. måste nog oxå ut på en shoppingtur snart!

Quila o Ronja sa...

Granngården hos oss, är inte så värst mysig att "strosa runt" i. Det där skinkbenet ser lite "mysko" ut, och det luktar säkert inte hallon ;D
Kram
Susanne