tisdag 22 mars 2011

Men spring då....snälla

Vet inte vad det är med Astrid kamel men hon vill inte springa på beställning. Idag bestämde jag mig för att vi skulle motionera lite. Sätter på Maya cykelselen och Astrid dragselen och på med midjebältet. Båda hundarna kan man säga sätter i bromsen när vi kommer ut. Maya var den som absolut var mest framåt och sprang före mig. Man kan nästa säga att matte springer snabbare än Astrid. Försökte att inte lägga så mycket energi på det som jag tänkte det blir nog lite bättre bara hon blir varm i pälsen. Lite bättre blev det faktiskt och då sprang båda hundarna framför men nått drag i kopplet var det inte.

I morgon ska vi springa igen och jag hoppas att det till slut lossnar och det tror jag. Lever på hoppet :) Gör egentligen inget att hon inte drog för hon är nog ovan med selen som den sitter över hela kroppen. Maya kan knappt gå i den :))

3 kommentarer:

Arlo sa...

Åh, vad kul har ni tjejer också varit ute och sprungit med matten idag? Vi hann några kilometers jogg på lervägarna i kväll innan det mörknade helt. Sen måste jag duscha mage och ben för jag fick inte komma in i huset som jag såg ut :-(
Fast det är attans kul att springa, tycker jag!

Freja Phaléne sa...

Hej på er, jag tycker då ni gjorde helt rätt... Visst kan man springa ett litet tag, men om man inte stannar till kan man ju för (farao) hihi, inte skrutta och nosa =) Frejakramar!!!

Christina Klosterberg sa...

Vem vill springa frivillgt? Men matte har nog rätt, det är nog bra för båda två och fyrbenta. Själv hade jag tänkt ta fram cykeln nu när isen smällt bort från vägen.