onsdag 2 mars 2011

Hundsimning

Igår när jag ändå var i Falun tog jag en tur förbi Falu djursjukhus för att få mer medicin till Anka och hennes kötel. Jag frågade då om man fick boka bassängen för att simma hundar som inte var sjuka och det fick man. Så nu funderar jag om jag inte ska göra det. Alla hundarna behöver säkert simma men jag tvivlar att alla skulle gilla det. maya skulle nog helst flyta runt med sin flytväst med benen under magen och Anka skulle man nog kunna få att simma. Astrid har jag ingen aning om vad hon skulle göra.

Men då kommer den svåra frågan. VEM ska man ta med sig? Hur ofta behöver man simma för att det ska ge resultat och har man råd. Det var jättebra för gamla hundar. Anka är självklar, Maya som är rätt vinklad skulle också behöva simma för att få mera muskler i bakdelen och ja Astrid skulle behöva för spring karriären. Så vem fan ska man ta?????

Hjälp genom kommentarer i att välja rätt hund mottages tacksamt

4 kommentarer:

Anonym sa...

AAHH har tyvärr inget råd förutom att den äldsta hunden ska gå först, jag lider av samma problem VARJE dag. Vem ska få följa med ut och träna?Vem ska bli kvar hemma? Svårt!!

anna sa...

Hade det varit jag som skulle välja skulle jag köra på Anka helt klart. Hon är äldst och är säkert den som skulle få ut mest av det. Ingen aning om hur ofta dock

Ann-Margret o Vinja sa...

Det var inte lätt att avgöra....Men hur funkar det på det hundsimmet du ska till, betalar man per hund eller för en bassäng tid? På Strömsholm betalar vi för 30 min och om vi hinner simma flera hundar på den tiden så får man det. Bara man är klar i tid. Det är därför som Vinja & Rex simmar samtidigt.
Sen brukar vi alltid ta sista simtiden för att slippa stressa när dt ändå inte kommer någon efter då :)

Så klarar dom simma alla tillsammans och du kan få hjälp så skulle jag nog försöka simma med alla eller 2 i taget om det går bättre.

Så inte är det lätt att välja vilken/vilka som behöver det bäst.

Vinja simmar iaf 1gång/vecka. Om det räcker har jag ingen aning men oftare blir tyvärr för dyrt :(

Hoppas du hittar någon lösning om vilken av vovvarna som ska få simma.

Sofie sa...

Jo anka är självklar och sedan så blir det nog Maya för hon är ju inte heller någon ungdom längre. Ska höra om man kan få simma två samtidigt för det skulle vara toppen. Tror inte att Anka orkar simma mer än en halvtimme i alla fall.

Freja: Lider av samma problematik jag med med. Känner mig som värsta taskmörten om jag bara tar med en hund eller två hundar så den tredje får vara helt själv hemma. Så nästan jämnt är alla med på allt men jag tror att det blir lite ändrig på det i vår.