torsdag 17 mars 2011

Djursjukvård i kalla fakta ikväll

Bilden är lånad från kalla faktas hemsida

Ikväll kommer kalla fakta och handla om djursjukvården och vad vi kan tänka oss göra för våra fyrbenta vänner. Behandlingarna för djur har nu blivit så avancerade att de är helt i klass men människosjukvården.

De kommer även att ta upp, är det fel att låta sin hund sitta i rullstol. Ja tycker jag personligen. Då jag tycker och tror att de har ett värdigare liv utan rullstol. Är det ok att amputera ett ben? Nej jag skulle aldrig amputera mina hundars ben och låta dem leva med tre. Tycker inte heller att det är värdigt liv för en hund. Men om andra vill göra det har jag inget problem med det. Men jag skulle aldrig göra det.

Tycker att det ska bli mycket intressant med det här programmet. Så i kväll kl 21 slår ni på tv4 :) så kan vi diskutera sedan vad ni tyckte om programmet kanske?


3 kommentarer:

Britt marie o Rudi sa...

Jo, jag har också tänkt se programmet, och håller med dig så här långt.

Cajsa och Ozzy sa...

de kanske man skulle ta o se. ja det kan vi göra. har börjat komma underund med hur man går med flera..tror jag haha! ledig imorn om de kan va nått?

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag ställer mig tveksam till mycket av framstegen. En av mina vovvar har "e" på höften, och veterinärerna kan erbjuda honom en ny höftled... men en sådan operation är både dyr för husse och plågsam för patienten...

I stället satsar jag på rehabilitering för att ge honom ett aktivt och smärtfritt liv. Kanske kan det ge honom några år extra, men när smärtan tar över har jag bara ett alternativ kvar.

Ingen av mina vovvar ska få lida för att jag vägrar släppa taget.

Sv: Jag kommer att vara tjänstledig i 15 veckor, och går allt bra kommer promenaden att ta ca 12 veckor.