måndag 28 mars 2011

Vad har ni för kamera

Jag har en sådan här kamera i Sony DSC-H7. Jag är jättenöjd med den men känner att den begränsar mig lite. Vill gärna kunna knäppa flera kort snabbare för att få till ett bra kort på kamlerna som inte är suddigt när de rör på sig. Sedan vill jag kunna knäppa på saker på att större avstånd än jag kan nu. Men jag tycker att den tar jättefina bilder och den är rätt smidig att ta med sig. Men det luter mer och mer åt att köpa en ny kamera och jag har en plan med den. Men det berättar jag inte här :)

Så det här är kameran jag vill ha. En Nikon D5000 med två objektiv i priset. Det normala och det större. Det är det större jag vill åt som ni förstår. Har rådfrågat en tjej som kan saker om kameror och hon tyckte att det verkade vara en bra kamera som hade ett bra större objektiv och den tar 4 kort i sekunden. Det är snabba puckar det mot vad jag är van vid.

Ja vi får se om jag slår till men det rör sig om lite pengar men det är verkligen nått som jag vill ha. Ska man inte kunna unna sig nått som man verkligen vill ha. Har använt min kamera väldigt flitigt så jag tror inte att den här skulle få det sämre.


Vad änvänder ni er av för kamera eller kan det vara så att ni har ett annat tips till mig på en bra kamera.


7 kommentarer:

Sandra sa...

Min man fick en Nikon D3100 när han fyllde år...gissa om JAG blev glad ;)

Ann-Margret o Vinja sa...

Jag har bara en liten pluttkamera som heter Casio Exilim 14,1 mega pixlar. Det jag gillar med den är att den är smidig och alltid åker med i fickan när man går ut och att den har en helt otrolig batteri tid :) Men några super bilder när det rör sig blir det tyvärr inte. Men annars är jag nöjd :)

Men nog skulle man vilja ha nått bättre, men samtidigt får den inte vara för stor och klumpig. Är ju inte lätt ta med den på promenaderna om det ska hänga flera kilon runt halsen ;)

Den kameran som jag skulle vilja ha heter Panasonic DMC-G2KEC-K. Har inte läst så mycke om den men när jag var inne i en fotoaffär och berättade vad jag skulle ha den till så trodde dom det var nått för mig :) Men den kostade visst runt 8000 kr så det blir nog att vänta tills den blir lite billigare om man ska köpa någon.

Ha en skön måndag du och dina kameler :)

Anonym sa...

Jag har en Canon powershot s95 men tyvärr går det inte att byta obbjektiv. Min sambo har en Pentax systemkamera, och jag är JÄTTE sugen att köpa en Pentax k-r, även kallad instegskamera. Precis som för dig så vill jag kunna ta bilder långt ifrån och då måste det ju till ett objektiv som funkar

Quila o Ronja sa...

Hej, hej!
Nu, äääntligen har jag fått ordning på den för.....de datorn! Pust. Var tvungen att göra om inlägget helt, för det segade ner hela datorn. (Det tog en stund innan jag fattade det)
Jag har en Nikon D60. Det är min första systemkamera, som jag haft i ett år. (Har aldrig fotat tidigare) Jag trivs jättebra med den.
Ha det gott
Kram
Susanne

Britt Marie o Rudi sa...

Här har vi en Nikon D3000 som jag köpte för något år sen. Jag hade aldrig ens hållit i en systemkamera innan dess. Jag gillar den för att den är så enkel, men visst skulle det behövas ett bättre objektiv. Men det går att köpa till när jag känner för det. Den är jätebra på serietagningar av snabba rörelser, men har tyvärr ingen videoinspelning.
Annars har jag en liten Samsung som alltid ligger i fickan, den används minst lika mycket som systemkameran just för att den får rum i fickan.

Anonym sa...

Vad fint du har gjort på din sida :)
Jag måste verkligen få tummen ur och göra något med mina jag också...
Vilka fina bilder på tjejerna :) Tycker att dom är så supersöta!

Sandra sa...

Vi har en Canon Eos 1D Mark IV. Ett riktigt monster som med vårt största objektiv 70-200 blir hyfsat rungt att bära runt på. Men det är en vanesak :) Både kameran och våra objektiv (har ett 17-40 också) är vädertätade och det är grymt bra när man ska fota hundarna i ur och skur! Sen är kameran grymt snabb och klarar höga ISO tal. Vilket är guld värt med tanke på de dåliga ljusförhållanden som ofta är på hundutställningar osv.