torsdag 31 mars 2011

Snart är det dax

Igår kom ett mail om att nu är testpanelen snart igång och våra paket är utseeda. Annars har det inte hänt så mycket. Igår satt jag och hundarna här hemma och höll för öronen för vi har borrat för bergvärme. Det lätt massor men vi kunde ju samtidigt inte åka hemifrån om arbetarna ville nått. I dag har jag provtryckt min bils Ac och det var inte så lyckat. Skulle bara jag åka i bilen skulle jag inte bry mig men nu ska jag kamelerna med så kompressorn måste bytas. Tur att man har en händig sambo som kan byta den. Men det blir ju i alla fall en massa pengar. 8000 kr vill firman ha för att byta den och fylla den. Men nu kanske jag kommer undan med 5000 kr. Så idag har jag varit lite deppig och vi har inte gjort nått. Men jag hoppas att vi hittar farten och fläkten igen.


Men den 18 Maj är det dax för agilitykursen. Vi lääääängtar


3 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Blää och fy för bilar som kostar pengar. Så himla tråkiga utgifter :-( Då får man sura lite!
Visst ska det bli kul att se vad vi får prova för produkter???
När vi satte in bergvärme, då borrade dom på något i marken, som gjorde att det sprutade lera över HELA huset. Det var det värsta jag varit med om. Såg ut som om dom hittat olja, du vet. Men det ordnade till sig, och har sedan fungerat superbra.
Kram från mig
Susanne

Anonym sa...

ÅÅh bilar, eländes elände. Men bilen måste rulla om du ska ta dig till falu Brukshundsklubb. Vi är nyfikna på varför du valde faraohundar, precis som Asta är det ju inga vanliga raser direkt. Förutom att de är äckliga nog att äta det mesta ute i skogen så måste det ju vara något annat som lockar oss. Airedaleterriern är inte direkt den lättaste rasen att äga men jag har fallit pladask för hennes charm, du då?

Anonym sa...

Ja usch vad bilar kan kosta pengar!
Ja jag fick också mailet :) Vart jätte glad! Trodde faktiskt att jag hade blivit bortglömd ;)
Spännande ska det bli, undra vad dom har plockat ihop :)