lördag 26 mars 2011

Dagens utflykt

En liten fin skylt tycker jag som välkommnar en till klubben

Själva klubbhuset med en stor gräsplan framför. Tänkte att vi skulle ha tränat på parkeringen men det var så blött så vi gjorde lite övningar på den lilla snön och is som var kvar på parkeringen. Träffade även på en kvinna som föder upp podenco och boucheron. Kommer inte på vad hon heter men jag har träffat henne förut. Hon tyckte att det var roligt att vi hade blivit medlemmar i klubben.

Efter träningen och runt luffsandet på klubben blev det grisöron för kamelerna i bilen och för mig the och baugette. Himla gott som det var lite kyligt ute.

Gud så gott sa kamelerna och mumsade hysteriskt på sina öron. Astrid var den som mumsade vildast och la benet här och där. I morgon blir det till att städa bilen för jag vill inte ha dö gris där

Sedan var de rätt nöjda och belåtna över dagen tror jag. Vi gick även en långpromenad innan vi åkte iväg. Ni kanske funderar var kamel nr 3 är? Hon är på semester hos sin mormor och myser och har det bra. I morgon kommer den äldste hem igen. Men idag är det totalt fokus på två kameler. Tycker att det är rätt skönt att dela på dem ibland. De yngre får lite mer tid av mig och den äldre får massor med egentid som hon bara älskar med min mamma. Alla nöjda och belåtna.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du hittade. Nu vet du vart du ska när kursen startar.:)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad fint det ser ut vid klubben :) Ännu bättre när snön försvinner så man kan börja träna ordentligt :)

Söta dom är när dom ligger där i bilen :) Jo det kan nog vara skönt för gammeltanten att få vara hos mormor och mysa lite :)

Arlo sa...

Äta öra i bilen!!!??? Det har jag aldrig fått göra! Mysigt! Mysig klubbstuga också.Tänk att ni kanske kan träffa på min Freja där nån gång! Kamelerna och Freja och Asta samtidigt...jag tror jag dånar, vilket tjej-gäng! Var ligger Falun ....måste kolla !!

Quila o Ronja sa...

Vilken dag ni fick! Tjejerna ser ut att trivas bra med gris i bilen, hihi.
Kamel nr. 3 hade det säkert hur mysigt som helst. Saknade säkert inte nr. 1 och 2 alls.
Allt gott till er
Kram
Susanne

Grabbarna boys sa...

Visst är det bra att ha en mormor ibland.
Så brukar vi också göra, dela upp oss och va hos mormor/morfar en i taget.
Vov från grabbarna boys!