fredag 30 april 2010

Valborg

Så var det dax igen för en skjutglad dag för alla som vill kasta bort sina pengar på fyrverkerier. Jag själv har skickat iväg min rädda hund till fjällen med min mamma. Känns otroligt skönt för mig att slippa se hur rädd hon blir och väldigt skönt för Maya att slippa vara hemma. De andra hundarna brukar inte jaga upp sig så mycket. Astrid blev lite stressad i onsdags när vi var ute och gick när det smälldes av en bomb. Hon ville då gå hem men inget annat symtom visade sig. Så jag är inte orolig som hon inte blev hysterisk. Dagen ska idag avnjutas med korta promenader och i kväll åker vi till skogen för att ta en skogspromenad. Sedan är det bara tomten som gäller. Tyckte inte att det smälldes så mycket här förra året så det är bara att hålla tummarna att det håller i sig.

Hoppas att ni andra får en bra valborg och att era hundar inte blir för oroliga.

1 kommentar:

Sandra, Dyrka & Yra sa...

Tack och lov har Dyrka alltid varit totalt oberörd av smällar och skott. Men jag lämnar henne ändå aldrig ensam vid valborg eller nyår. Har än så länge inte hört något smällande hos oss och jag hoppas att det går bra för Yra när hon får höra det. När jag bodde i norrland bekymrade jag mig aldrig vid valborg för det var ytterst sällan som någon smällde något. Det är mycket vanligare här nere i södra Sverige!