söndag 4 april 2010

Underbar söndag

Idag har det verkligen varit varmt och skönt. Tog med mig hundarna i bilen för att hälsa på Terese och Daisy i Avesta. Mayas gamla partybrud från förr :) Maya blev faktiskt glad när hon fick syn på Daisy och även de andra. Anka och Daisy har ju träffat varandra förr men Astrid har bara träffat henne någon gång men det var helt ok. Daisy är ju en cool schäfer.

Vi tog en gammalgoding precis som förra helgen. Runt järnverket, koppardalen och hem igen. Promenaden gick i sakta mak och vi verkligen njöt av det fina vädret. Njöt inte riktigt lika mycket över att hundarna verkligen satt fast på alla ställen de ville lukta på. Det var många ställen. Men efter promenaden så fick de vänta på mig i bilen när jag sprang upp en snabbis för att kolla på Tereses katt Mallan. Döm av min förvåning när jag kom ut att de var knäpptysta och sov. Nått nyttigt gjorde promenaden i alla fall. Inte direkt vanligt att de är tysta alls i bilen när den är stillastående utan matte i.

Sedan har vi bara myst hemma. Läst söndagstidningen och vilat och tagit en skön kvällspromenad. Hoppas att ni med har haft en toppen helg med fint väder.

1 kommentar:

Tassintryck sa...

Låter som en härlig dag! Här är det snö idag....
kram från mig
/maria