torsdag 29 april 2010

Hemma från veterinären

Så har jag och plankan varit hos veterinären. Det var som jag trodde att hon hade ont i muskeln övanför frambenet. Rätt ont också. Så vi fick Rimadyl utskrivet som hon ska äta i 14 dagar och har då inte det onda gått över så ska jag röntga henne. Vi håller nu tummarna att det bara är muskeln som spökar. Ankan har blivit ordinerad halvtimmes promenader i koppel. Ingen risk att jag släpper lös henne som hon nu för tiden är döv och inte lyssnar. Veterinären var imponerad över att hon inte gjorde en ansatts till att visa mer än att pipa om det gjorde ont. De är så här mina tjejer de finner sig i allt utan att ta till munnen.

Ankan är i alla fall helt trött efter sjukbesöket och det är jag också. Ingen lek att åka till veterinären med henne. Hon började med att storskälla när vi gick ut bilen som när man ska göra nått skoj. Sedan märkte hon att det inte var på nått roligt ställe vi var. Då börjar hon låta väldigt högt och det går verkligen inte att få henne att sluta. Veterinären frågade under undersökningen. Lätt hon för att det gjorde ont eller bara lätt hon. Ibland bara lätt hon men inbland gjorde det ont. Det hörs lite på gnisslandet men jag förstår att det kan vara svårt för en utomstående att förstå vad som är vad. Så nu behöver jag vila upp mig lite :)

3 kommentarer:

Cajsa och Ozzy sa...

Nu håller vi tummarna för Ankipanki!! De där tabletterna äter Ozzy oxå. Fast i tuggtablett med leversmak=)

Katarina & Wiggo sa...

Usch hoppas hon kryar på sig nu!

Mirre sa...

Nu håller vi tummanra minsann
Kram