tisdag 6 april 2010

Foder på rabatt = flopp

Ja vad ska man säga. Här försöker man spara pengar och tycker att man kommer på en jättebra idée med att köpa ett nytt foder för 399 kr i 15 kg säck. Som i vanliga fall kostar 649 kr. Vad gör hundarna. Pekar finger åt maten och matvägrar. Att Maya skulle göra det hade jag på lut när jag såg hur små bitarna var. Hon gillar inte att så och pilla i små bitar utan de ska vara stora. Men att Astrid också skulle peka finger trodde jag väl aldrig. Här hjälper inga leverpastejsbitar i världen märker jag. Nu har de fått smaka av Ankans mat. De äter inte upp allt nu heller men de äter. Det är ju i alla fall huvudsaken. ANF kunde de med glädje ge till katten.

Nu löper Maya också och det är en bidragade orsak. Hon är då inte så intresserad av mat utan bara av killar. Så det hör till vanligheten att vi kommer att få en tuff matperiod så här under och efter höglöp. Astrid har ju löpt och har nu blivit skendräktig. Jag är rätt säker på det som hon är mystisk och inte sig själv. Nu var det ju ett år sedan Astrid löpte så det är ju lite svårt att komma ihåg vad som hände då som hon bara har löpt en gång tidigare. Men jag har en starkt känsla av att hon var lika då också. Samt att hon fick mjölk och nu ser tuttarna lite spända ut. Så två inte så sugna hundar på mat och ett matmoster har man hemma :)

Som tur är var Cajsa villig att köpa säcken så det var ju jättebra. Tack tack tack Cajsa du är en ängel :)

2 kommentarer:

Katarina & Wiggo sa...

Kan du inte lämna tillbaka påsen då? Man brukar ju kunna göra det fast kanske inte när det är rabatt på

Sofie sa...

Jo men jag har slängt påsen typiskt nog. Man lär sig av sina misstag.