lördag 3 april 2010

Motion i massor

En trött Maya efter all motion
Idag har vi verkligen motionerat. Först tog vi en långpromenad på 1½ timme i halvraskt tempo. Anka var också med och motionerade. Lite trött var hon på slutet men det är bra för den gamla tanten att röra sig lite. Sedan när vi nästan var hemma bestämde jag mig för att plocka fram cykeln. Hundarna var ju ändå riktigt uppvärmda.
Tänkte att jag tar Astrid först som hon förra året inte alls var med på noterna med att cykla. Enda gången vi cyklade så fick man dra henne runt kvarteret som hon la i bromsen. Men nu gick det faktiskt bra och framåt lite grann på slutet. Först tyckte hon det var läskigt men sedan när vi nästan var hemma så kunne hon springa framför cykeln lite gran. Men tempot är inte högt. Men hon fick ta det i sin fart med matte glatt ropandes på cykeln att hon var duktig. Tror att hon tyckte att det var lite skönt. Tyckte man kunde se det på stilen efter ett tag.
Sa till Maya att hon nu skulle få komma ut och skrika lite för det är just det hon gör. Kom på det när vi stack iväg att hon skriker som en siberian när de ska dra. Illskriker innan vi kommer iväg och sedan skäller hon och hoppar som en känguru i banan form bredvid cykeln. Maya uppskattar i alla fall att få cykla. Hon var så lycklig och sprang på i bra tempo och t.o.m drog mig i galopp på cykeln frivilligt. Ett sant dragämne. Får vi bara upp kondisen på henne så ska hon få dra i sommar. Hon blev faktiskt lite flåsig på slutet. Beror nog både på lite dålig kondis och uppstressning över det roliga. Det var riktigt roligt att cykla med tjejerna i dag. Mer ska det bli. Tänkte ta en liten tur varannan dag. Trodde ett tag att sista stunden var kommen när Maya fick syn på en katt i en nerförsbacke. Men hon lyssnade snällt på ett rejält NEJ och jag tackar gud för det. Sedan var det en skithund som sprang fram till staketet och skällde. Det blev hon inte så glad över såg jag men hon höll sig guldkamelen.
Ankan var för övrig besviken över att hon inte fick följa med. Hon hade nog gärna tagit sig en tur på cykeln men där tycker jag faktiskt att gränsen går för tanten. Men det var roligt när jag förr cyklade med både hon och Maya det skrek lite mycket båda två och de tog jag samtidigt. Ja man är inte riktigt frisk i huvudet. Eller rädd om sin hälsa jag erkänner. Men jag ska allt ta och skaffa mig en cykelhjälm.

Andra som också är trötta var Mulis och Iris. Inte pga för mycket motion utan snarare värmedyrkare vid elementet. Men jag funderar om det är så skönt att ha huvudet intryckt i filten. Ja man ska inte fundera så mycket över vad de tycker är mysigt.

1 kommentar:

Katarina & Neo sa...

Tackar så mycket!

Vilka mysiga bilder =)