onsdag 14 april 2010

Lure Coursing

Nu har jag anmält hundarna till deras första LC tävling för i år. Astrids första chans på sista certet och titeln som vi så gärna vill ha. Maya tävlar ju sin sista säsong så jag hoppas att hon kommer att springa bra. Känner på mig att knölen hon har haft på benet har stört henne lite. Så det ska bli intressant. Tävlingen vi har anmält till är i Söderhamn och skulle igentligen ha varit i Stockholm. Men det bästa med norras tävlingar är de fina rosetterna. Skulle gärna ha en championat rosett från norras tävlingar.

Sen på söndag är det en lc träning i Borlänge på svavelfältet. Jag funderar på att anmäla Astrid för att se hur hon springer. Om vilan över vintern har satt sina spår. Maya kan ju tyvärr inte vara med som hon löper. Eller så har hon slutat till på söndag. Har ingen riktig koll känner jag.

Inga kommentarer: