måndag 5 april 2010

Maysan är en STV

Maya rejält nerbäddad efter en promenad i fjätervålen

Igår när jag och tjejerna var i Avesta så säger Terese efter en stund. Maya är också en STV precis som Daisy och jag fattade ingenting. Vadå säger jag, ja en SVT säger hon då. Terese är utbildad skräddare och tydligen är det så att när en man beställer ett par byxor till sig själv så frågar man vilken sida han har snoppen på. Det har jag aldrig hört talas om men så är det tydligen och då har de ett kodspråk för det. Maya har då svansen konstant i en böj till vänster när hon går. Så STV betyder svansen till vänster. De andra har svansen rak ner så ska de då ha en kod som säger SRN. Svansen rakt ner.

1 kommentar:

Norbergarna sa...

..he he. Ja, en farbror på jobbet brukar säga när jag hjälpt honom med byxorna antingen PTH eller PTV. Har blitt PIM nån gång åxå;)))))