torsdag 21 januari 2010

Vi har varit på besök

Tog idag kamelerna och promenerade till Cattis och hon bjöd på lite fika. Kamelerna var lite missnöjda med att vara borta men de måste ju härdas lite ibland. Så mycket skönare för dem att komma hem sedan. Anka stod och pep bredvid mig under hela fika fast en kort stund låg hon faktiskt på golvet. Maya la sig framför ytterdörren och Astrid fattade inte att Ronia Cattis rottis ville äta upp henne om hon kom för närma gallret till sovrumet. Cattis brukar stänga in Ronia eller Smulan som jag kallar henne om det blir för många hundar. Så Astrid smög dit gång på gång för att kolla in och fattade inte vad hon gjorde för fel om man sa åt henne eller om Ronia visade vad hon tyckte. Cattis småfisar låg inne i datarummet och kollade misstänksamt på inkräktarna. Cattis hade rekord av hundar hemma idag med 9 stycken med sina egna 4 mina 3 och två som hon var hundvakt till. Alla sköte sig i alla fall bra. Mina kameler fick en väldigt intresserad cavalier efter sig som heter Nisse. Maya uppskattade inte alls uppskattningen och morrade bestämt åt herren men han brydde sig inte. Kan förstå att han tyckte att tre kameler var det snyggaste han hade sett idag :)

1 kommentar:

Norbergarna sa...

Har du åxå fått Pm.et i dag? Jag tror det är jag som anmält fel.."valp". He he;)