söndag 10 januari 2010

Årsrapport 2009 Xemxija Dellamorte Dellamore

Söta Astrid våran lilla valp. Ja hon kommer nog alltid att vara en bebis i våra ögon. Hon har verkligen haft ett superår 2009. Hon var ingen rallylydnadshund som hon kom nästan sist och hon har en fri uppfostran och är helt galen men så snäll. Men jag måste säga att slanten trillar längre och längre angående att lyssna så hoppet är inte än borta.

Kan nog säga att Astrid i mina ögon har haft ett toppenår inom utställningen. Trodde aldrig att hon skulle gå så bra som hon har gjort. Hon har varit placerad på alla utställningar som vi har varit med på utom på lövudden då hon hamnade precis utanför. Hon blev iår efter mycket slit svensk utställningschampion. Har ställt på så många vinthundsutställningar så jag vågar inte säga hur många och alltid hamnat precis efter certet. Vinthundscertet har varit vårat monster iår. Så svår övervinnligt men det som vi verkligen behövde. Astrid har 5 cert på SKK innan vinthundscertet blev vårat. Tre tagna 2009. Men så i Svenstavik var det våran tur och Astrid blev svenskt utställning champion och även BIS brukshund den dagen. Lyckan var total. Hon är ställd i championklass en gång och slutade då som BT-2. Sen är hon inte ställd nått mer.

Lure Coursing har hon också hållt på med iår och 2008 trodde jag att en licensen var långt långt borta om inte omöjlig på den här springsugna tjejen. Hon kom i mål på alla träningar men stannade inte. På licensloppet så stannade hon kvar och jag var helt förbluffad där i målgången. Nått hade hänt. För jag hade bestämt mig för att ta licensen men inte tävla förren man fick tag på henne och hon stannade kvar. Astrid är en hund som springer väldigt bra men som man inte riktigt vet vad hon ska hitta på. Första tävlingen var hon helt vild i starten och bråkade massor men när hon fick springa stod hon still. Hon har haft som regel att springa konstigt i första loppet och springa upp sig väldigt mycket i andra. I Söderhamn tappade hon bort trasan men kom i mål och hamnade 4 förre Maya. I lopp två sprang hon så bra och hamnade på en 2 plats totalt. Så hon kan springa bara hon tänker på vad hon ska göra :) Hon tog 2 cert och en vinst i år. Annars har hon varit den ständiga 2:an.

Inga kommentarer: