fredag 22 januari 2010

Två artiklar i aftonbladet idag om hundar

Den första är om hunden Majlo som blev hämtad av den norska polisen i sitt hem när inte husse och matte var hemma. Majlo är av rasen Amstaff och den är inte tillåten i Norge. Husse och matte har anlitat en advokat för att få tillbaka hunden men polisen har verkligen kämpat för att de inte ska få den även fast de har sagt att de ska placera om Majlo i Sverige. Mer kan ni läsa här

Jag fick en lite fundering här över om man åker på utställningtill Norge. Får man ställa hundar som inte är tillåtna i Norge? Och om man får det ska man ha nått speciellt papper med sig som säger att hunden bor i Sverige eller nått annat land och att man bara är på genomresa typ. För de är ju FCI godkända.

Den andra artikeln är om 6 rottweiler valpar som blev lämnade i skogen för att dö. Artikeln hittar ni här. Man blir riktigt chockad när man läser sådan här. Blev de inte av med valparna eller vadå. Skrämmande att endel människor inte har nått samvete eller empati för levande varelser.

2 kommentarer:

Helena sa...

Huuu, vad hemskt1 Jag har så svårt för att läsa såna nyheter! Människor kan vara så grymma...

Tror säkert att vi kommer till Stängnäs!

Kram

Tassintryck sa...

Hej! Tack för din hälsning hos mig! Vad kul att du skrev hej för det gör ju att jag hittade till dig och din fina blogg. Jag dyker gärna upp igen och du är såklart varmt välkommen åter till oss!
kram från mig & ligan
/maria