måndag 4 januari 2010

Kallt väder för äldre hundar

Våran äldre kronjuvel Anka tycker nu att det är lite för kallt ute. Även fast hon har dubbla täcken så tycker hon att det är kallt så jag har nu funderat på hur vi ska hjälpa henne. Har kommit fram till att jag får köpa en lite overall till henne. Hon ska ju ha det varmt och skönt gamla snuttan. Då blir ju även benen varma och det tror jag hon skulle uppskatta. Det blir ett täcke från Hurrta har jag bestämt. Det svåra är ju storleken som mina hundar har en lång rygg men är för övrigt smala på de andra ställerna. Storlekarna är ju ofta så att långrygg stort allting annat också :)
Så blir det ett enkelt fleecetäcke där hon kan ha ett varmt täcke över. Eller kommer det att blåsa kallt på benen i alla fall. På det här täcket är det ett kardborrband som håller ihop ryggen.

Eller blir det det här. Det är ett fleece täcke som är vatten och vindtätt. Måste säga att jag tycker att det här ser lite mysigare ut men det var också lite dyrare. Här är det en dragkedja på ryggen i stället och det är lite mer reglerbart än det andra. Som man inte är säker på storleken så kanske man ska prova med det billigare först som det inte går att byta om man har provat det. Här finns det ju inga bra affärer så jag måste beställa ett från nätet. Det är väl en nackdel med att bo i en liten stad.
Hittade den här bra sidan på nätet Divinedog Shop. Massor med Hurrta täcken i alla storlekar till liten som stor hund. Beställde man förre kl 12 så skickades packetet samma dag. Det tycker jag är en bra service så vi får se hur bra de håller sitt ord

2 kommentarer:

Tenna sa...

Jag har den sista och den är ass bra.. lycka till med den. hoppas det är den du tar.. Den blir du glad för.. ( fast har den bara till whippet - Holger tycker den är tjejig..

Annakarin @ Mathias.W sa...

Jag har också beställt den sista på bilden till Tara, ska ta och beställa en till lilla Sky!

Kram