måndag 18 maj 2009

Var var Mulis??

När jag hade varit ut med hundarna kom grannen bredvid och berättade att Mulis hade spenderat natten hos dem i källaren. Fast de hade varit i källaren och hängt tvätt så hade de inte sett Mulis. Men så märkte han att någon hade kissat på mattan så när han var på väg efter frugan så såg han Mulis i trappen. När Mulis såg honom så försvann hon ner i källaren igen. Det hela slutade med att deras son fick bära ut Mulis och hon sprang på en gång hem.

Igår var jag och frågade samma grannar om de hade sett Mulis och de var också ner i källaren men ingen Mulis visade sig. Hade hon inte kunnat yttra sig så jag fick sova bra och de få ha sin matta ifred. Nu ska jag och Mulis ivarjefall gå och lägga oss. Hoppas att hon kommer att somna på min högra arm som vanligt.

1 kommentar:

Helena sa...

Ja, vad säger man; curiuosity killed the cat... men Mulis klarade sig! Fast hon hade ju kunnat yttra sig när du var och sökte henne, tycker jag! Himla skönt att hon är tillbaka i alla fall!
Kram