söndag 24 maj 2009

En riktig slappar dag

Det enda vi har gjort idag är att klaffsa runt i skogen på över en timme i nått blött traktorspår. Hundarna var nöjda jag blev blöt om fötterna. Mindre trevligt. Sen har jag angagerat mig i att hjälpa till och försöka fånga en hund som hade smittigt. Någon dag kanske jag behöver hjälp att fånga mina. Förstår mig inte på folk som bara står och glor när man säger att hunden har rymnt och de gör ingenting. Fortsätter att prata med grannen. Hunden blev trött och vände hemmåt efter ett tag. Tur tur för hunden som den inte ville låta sig fångas. Inge heller tyckte han att snygga Astrid var intressant heller. Hon fick följa med på jakten. Fast det är ju inte så konstigt han njöt väll i fulla muggar att få känna vinden i öronen.

Astrid har kollat in studmattan helt själv idag. Efter det roade hon sig med sina släktingar om vem som härdade ut längst i solen. Hon vann men nu ligger de alla tre inne och snarkar.



Mulis har hjälp till med att läasa tidningen i solen, Mys fian.

2 kommentarer:

Johanna, Hilda & Edda sa...

Jag vill komma o hoppa på er studsmatta nån dag!! :D

Anonym sa...

Hahaha så rolig hon är som trampar upp på studsmattan själva :) :)