måndag 4 maj 2009

Pm inför lc helgen som kommer

Så kom Pm:et när jag var på semester.

Som jag redan visste var det 6 faraohundar anmälda. Jag hade hoppats på att några till hemliga hade anmält sig. Varför undrar ni jo Maya kan inte vara med i helgen som hon har börjat löpa. När det är 6 faraohundar eller mer så delar de ut 2 cert. Men som Maya löper så blir de bara 5 faraohundar och 1 cert. Det var väll typiskt. Som jag redan vet vilka som kommer så är det 3 faraohundar om certet. De andra två Luna och Zäta är redan svenska lure coursingchampions. Så det är Astrid, Thira och Bobbo som kommer att fajtas in i det sista hoppas jag. Det kommer att bli en tuff kamp för de två debutanterna Astrid och Bobbo som Thira förra säsongen sprang som en virvelvind. Nej de kommer verkligen att få någonting att bita i. Det ska bli så jäkla kul att tävla en ny hund. Jag hoppas att Maya kommer att löpa färdigt till Borlänge provet för då vill hon vara med och jaga trasan. Jag vet att hon är deppig för att hon inte får vara med. För lc är verkligen det roligaste hon vet.

1 kommentar:

Anna sa...

Nu har jag också fått PM :-) Så ja vi syns på Söndag!

Thira taggad till tusen