söndag 28 december 2008

Vinthundsträff

Imorgon blir det en tidig morgon för mig och hundarna.

Varför kan man fråga sig när man har semester och ställer kl på 07.00. Jo imorgon åker bilen först till Avesta för att plocka upp Karoline och hennes Saluki Fenix och sedan åker vi till Valbo. Vi ska vara med på en vinthundsträff. Vi ska promenera ca 7-8 km och sedan ska vi fika tillsammans med hundarna. Jag kan redan nu tänka mig hur det kommer att se ut på fiket med tre fikasugna faraohundar. Sen hoppas jag att mina hundar sköter sig och inte springer iväg med sin matte hängandes i kopplet. För det skulle vara ruggigt pinsamt men jag har en känsla av att det kan bli verklighet. För det har hänt att de har dragit iväg med mig och hälsat på någon man och hoppat på hans beiga byxor. Pinsamt pinsamt pinsamt så jag hoppas att vi alla håller oss i skinet imorgon och sköter oss.

Nej det ska verkligen bli kul och träffa några från vinthundsforumet och Karoline. Vi träffas inte allt för ofta. Så hela dagen imorgon känns som ett litet äventyr. Rapport kommer efter träffen. :)))

Inga kommentarer: