måndag 29 december 2008

Vinthundsträff i Valbo

Nu har vi varit på vinthundsträffen i Valbo. Det har varit många minus grader men mycket trevligt. Vi möttes upp utanför Ikea och bestämde var vi kunde gå. Mina hundar var som galna som jag hade befarat och skällde som de galningar de är. Tillslut lugnade de när sig och blev snälla froma faraohundar. Vi promenerade iväg ut i skogen och där stötte vi på en härligt skogsstig med mycket hästbajs. Hundarna var som galna och försökte äta alla små chokladbollar de kom åt. Matte inte lika lycklig. Lite längre fram släppte endel sina hundar och mina blev som galna igen som de inte fick springa. Efter en stund vände vi tillbaka mot Ikea och fiket. Hundarna var nu lite spaka efter nästan 2 kalla timmar i skogen.

Vi gick sedan in och fikade 8 personer och 13 hundar. Mina hundar sköte sig galant och fick en hundtallrik med skinka, prinskorv, plätt, leverpastej, blodpudding. Man kan säga att de var väldigt nöjda. Sen shoppade jag lite ben, grisknorrar, grisöron och kex.

Alla var vi rätt trötta när vi vände hemmåt. Karolines hund Fenix kunde nu slappna av och lägga sig bredvid Maya. På vägen ner var han inte så sugen på att varken ligga eller sitta bredvid mina hundar. De var lite läskiga och varje gång han satt sig så fick han en utskällning av Astrid.

Hela gruppen med whippet, faraohund, borzoi, italienare, greyhound, saluki och cirneco.

Ankan vänder sin bästa sida till. Astrid tänker skaffa sig en ny vän borzoi.

Här sitter släktingen Doris

Inga kommentarer: