tisdag 8 juli 2008

World Dog Show

I Söndags tog jag och Johanna bussen ner till Stockholm och årets hundupplevelse. Klockan 04,30 hoppade vi på den och färden började. Klockan 7 ,15 var vi framme och skildes åt. Johanna skulle kolla på golden och jag på faraohundarna.

Det var verligen roligt att kolla på alla snygga faraohundar och att träffa Lotta. Det var verkligen inte igår vi sågs så det var jätteroligt. Efter bedömning var jag rätt trött kände jag men då skulle vi ju shoppa. Men vilken besvikelse det var. Det var ju samma gamla krafs som det alltid är. Jag som hade trott att det skulle vara lite extra som det var WDS men det var det inte. Grymt besviken på shoppingen och jag handlade ingenting. Alla pengarna följde med hem igen. Det var ju iof bra men det hade varit kul att spendera lite pengar. Hoppas att det finns nått roligare i helgen på Lövudden.

Så skulle vi kolla på finalerna och som vi inte hade satt oss på läktaren i tid så fick vi heller ingen plats där. Så vi satt oss vid insläppet och kollade på storbildsskärmen. Inte samma sak som att sitta i publiken men man var ju ändå där. Lite synd var det att inte det fanns nått ljud åt det hållet vi satt utan bara ut till publiken. Så vi hade lite svårt att höra vad som sades i ringen.

Det var jättekul att se hela finalen men det som ändå blir ett starkt minne den här kvällen var freestyle uppvisningen. Den var så otroligt vacker så jag satt och grät hela tiden. Vilket par den matten med hund var. De hade ett otroligt väll intränat program. Det uppträdandet är nått jag verkligen kommer att komma ihåg.

Så var det nått speciellt med WDS?? nej jag tycker inte det. Trodde att det skulle vara mer glamour och flärd men det kändes bara som en helt vanlig utställning med fler hundar än vanligt. Jag är ivarjefall nöjd med att jag åkte dit för att kolla och inte ställa. För nu hade jag verkligen chansen att kolla in alla hundarna som man annars inte har. Astrid farmor var föresten med. Det var roligt att se henne i veteranklass.

Slutet på dagen var sent. Bussen anlände till Säter kl 23,30 ungefär och då hade vi snart varit vakna i ett dygn. När jag sedan skulle starta bilen för att att ta mig hem så startade den inte. Som tur var kom Peder från Uddevalla precis och plockade upp mig. Så det var kanske någon mening med att jag inte skulle shoppa för nu får jag ju köpa mig ett nytt batteri. JIIIPPPI vad roligt.

Sen ett jättetack till min mamma som stod ut med mina monster och gjorde deras dag till en superdag med långa promenader. De var jättenöjda och är det fortfarande

Inga kommentarer: