fredag 25 juli 2008

Efter mycket funderande

Nu har jag gått här i flera dagar och funderat hur jag ska göra med Ransäter. Det optimala hade varit att dra iväg med Astrid själv och lämnat Maya och sommarbarnet hemma. Nu gick inte det och lösa för min mamma är bortrest och Peder hade en stark önskan av att vara hundfri. Han ska börja pyssla med vårat tak imorgon och laga det så jag har full förståelse för det.

Så då var det bara att ta med sig alla hundarna och åka till Ransäter. Men som det kommer att bli så himla varmt och jag inte har nått eget tält att söka skugga under så har jag bestämt mig för att vara hemma. Jag kan bara inte stoppa in två hundar i min bur och ställa den i solen det finns inte på min världskarta. Sen så löper ju Anka och blir helt galen :) när hon ser en man. Så det blir nog bäst att stanna hemma. Jag får väll vara med och fixa på taket istället. Men det är ju så fint väder så jag kommer inte att gråta och inte hundarna heller som kan strosa runt på gården istället för att sitta i bilen 6 timmar i strålande sol.

Inga kommentarer: