torsdag 3 juli 2008

Läst många böcker

Har under en tid klämt några böcker här hemma. Så här kommer några smakprov på vad jag läser.

Har hittat en ny författare som heter Alex Kava. Hon skriver böcker om FBI agenten Maggie O´Dell som är profilerare på FBI och letar reda på seriemödare. Verkligen spännande böcker man verkligen streckläser.

Berny Pålssons Känn pulsen slå. En skildring på hennes liv som psykisk sjuk och missbukare. men så träffar hon en kille som inte är missbrukare. Har även läst hennes första bok Vingklippt ängel. Mycket bra böcker som verkligen skildrar hur en ung tjej under hårt missbruk mår. Riktigt otäck faktiskt.

Mons Kallentofts bok Midvinterblod. Det är första boken i en triologi om polisen Malin Fors. Boken var först lite speciell men när man väll kom in i den ville man inte sluta att läsa. Medans Malin och hennes kollegor utreder mordet på en man så är han även med och har koll genom sin själ. Man får läsa hans tankar genom boken. Väldigt speciellt måste jag säga och först lite konstigt.

Sen är jag helt såld på Camilla Läckbergs böcker. De är ju bara för bra. Ska nu börja läsa hennes sista bok sjöjungfrun. Det ser jag verkligen fram imot.

Som ni ser så älskar jag deckare men även skräckböcker. Här kommer inget romantiskt trams innanför dörren ;)

Inga kommentarer: