söndag 13 juli 2008

Faraohundspecialen

Här är den gyllene nummerlappen för faraohundklubbens rasspecial.

Domaren för dagen var Dr göran Bodegård

Idag var det bara 45 st faraohundar anmälda istället för igår när det var runt 60 st. Jag hade inte så höga förhoppningar över dagen som det var Bodegård som dömde. Mitt mål var att kamma hem en 1:a. 7 st ungtikar var anmälda idag och Astrid blev inte rädd för Görans hatt som han hade på sig. Trodde att hon skulle vara lite skeptiskt mot den men hon var en duktig tjej. Döm av min förvåning när han placerade oss som 2:a bästa unghundstik efter en finsk hund. Inte nog med det vi fick ett CK också. Bara Astrid och den tiken som var förre fick CK så jag är verkligen jättenöjd. Det blev verkligen helt stopp i huvudet över placeringen och Ck:et ett tag. Jag var bara så shockad.
I bästa tikklass fick vi ingen placering men det gör ingenting för jag var bara så himla nöjd. Vi var även sedan in och tävlade om bästa rörelse men där tog han bara ut vinnaren så jag vet inte vilken som sprang näst bäst.
Det bästa med helgen var nog ändå att träffa Britt-Marie som har fött upp Astrids pappa Jethro. Hon tyckte verkligen att Astrid var jättefin och mycket lik sin pappa. Båda hon och Eva sa flera gånger att hon var så fin och rörde sig så bra. Känns verkligen super att få så bra beröm av någon som föder upp faraohundar och speciellt som hon har fött upp släkten. Tycker själv att Astrid är fin och jag tror verkligen på henne så jag är bara så himla nöjd över allt. Resultaten och berömet så jag vet faktiskt inte var jag ska ta vägen.
Resultatet från helgen i rosetter. 1:a Hp och reserv i unkl på lördagen och 1:a med CK och 2:a unkl.

Alla som var med och tävlade fick en liten tavla. tycker att den var gullig.

Som shoppongen var urusel så passade jag på och köpte två tidningar i stället. Den överst kommer ut en gång per år och är verkligen en fin tidning. Jag har bara ett nr så jag köpte ett gammalt och tänker köpa de andra över nätet.

3 kommentarer:

Mirrekex sa...

Hej på er. Vad härliga kort från eran tripp och vilken fräsch liten stuga. Grattis till kalasbra resultat. Snygga de är på alla kort farisarna kram

Anonym sa...

Grattis!! Vilken bra helg du har haft!! :D

Annakarin @ Mathias.W sa...

Grattis till resultaten på Astrid hon både stod och rörde sig fint.
Så det är bara att kämpa vidare snart trillar certen in.

Ha det gott och vi önskar er en skön sommar!
Annakarin