söndag 20 juli 2008

Trasträning

Imorgon är det Lure Coursing träning i Norberg och planen är att jag, Astrid och Maya ska åka dit. Astrid ska ta två träningslopp för licensen tänkte jag. Om hon inte hittar på nått dumt vill säga. Peder har också lovat att följa med och han kommer att få släppa en hund. Vilken har jag inte bestämt mig för än men jag tror att han får ta Astrid. Maysan har ju blivit som en vildhäst igen och håller på med munkorgen. Astrid har inte kommit på några dumheter än så det blir nog bäst så. Faraohundar är ju inte direkt lätta att släppa när de är totalt jaktgalna.

Så idag har jag gjort en trasa för att träna Astrid lite på gården. Hon fattade genast poängen fast det var ett tag sedan hon provade sist. Fick Ebba att dra i linan så trasan åker iväg och jag höll i Maysan och Astrid. Maysan tjöt på engång den åkte iväg snuttan. Hon fattar poängen kan man säga. Så här kommer lite bildbevis på Asta Bastas färdigheter.

Trasan ligger redo

Astrid tar den

Nu vänder vi

Full fart efter igen

Hon tog den lätt

Jag ska döda dig dit kryp

Jag ska äta upp dig.

Inga kommentarer: