lördag 6 april 2013

Resultat på vänstervarvet

Jag är jättenöjd med dagens utflykt, lite mindre nöjd med betyget som jag tycker att domaren var lite snål men väldigt trevlig. Xena tyckte först att det var lite mycket folk och var lite obekväm men det gick över. Hon låg till och med och sov på läktaren trotts barn sprang fram och tillbaka. Så stolt över min bebis.

Resume: Första utställningen körde vi pannkaksstilen och hon ville ut ur ringen och inte ställa upp sig för domaren. Körde även strutsstilen med huvudet i backen.

Andra utställningen gick det bättre att springa men fortfarande pannkaksstilen. 

Idag var hon jätteduktig. Ingen pannkaka men backar fortfarande för domaren MEN hon kunde idag springa och ställa upp sig och stå bredvid domaren och efter bedömningen kunde hon ta en godis av henne. Det går framår sakta men säkert.  Men vi fick inget HP vilket jag tycker att hon kunde ha fått som det var en inoff. Hon hade inte behövt placera henne i gruppen men hon hade fått mera träning och springa med andra som hon är själv i rasen. Det tycker i alla fall jag.


5 kommentarer:

Eva sa...

Håller med du!
En onoff o en lite osäker ung hund kan lita gärna vara lika med HP så hunden får ett varv till.
Kul att lilltösen verkar vänja sig i alla fall! Bådar gott:)

Sofie sa...

Ja enda anledningen till att hon inte fick Hp var för att domaren inte fick ta i henne. Annars tyckte hon att hon var jättefin så jag tycker att hon kunde ha fått ett som träning. Hon tycker att det ör lite förvirrande att vara inne med flera hundar.

Hanna aka Lilla My sa...

Bra jobbat och ni är ju på rätt väg, så nästa gång fixar hon nog HP också :)

Quila o Ronja sa...

Jag håller med!! Ett Hp kunde hon väl fått...........Men vad kul ändå, átt det sakta men säkert, går åt rätt håll. Inte lätt heller, när ni ofta är ensamma i ringen.
Kram

Sandra sa...

Håller med.. inoff ska inte vara så jäkla petigt! Visst rätt hund ska vinna men det skadar ju inte att ge fler hp för det...

Såg att du viltspårar/har viltspårat. Jagar du själv eller vart har du köpt klöv?

Mvh Sandra