tisdag 30 april 2013

Nästan vindstilla

Idag äntligen på kvällen så var det någorlunda vindstilla på tomten så antiskallhalsbandet kunde testas. Den som fick äran var faktiskt Xena som gärna vill rusa mot grannarnas tomt och skälla ut grannen. Hon skällde men det kändes som att hon avbröt mycket fortare och det tyckte jag även att Astrid gjorde igår inne. Tycker inte heller att de verkar så bekymrade av själva sprutet men Xena mer än Astrid. Astrid skackade på huvudet igår och sedan skällde hon igen tokan hahaha. I alla fall jag ser hoppfullt på det här och i morgon måste vi utvärdera vad som kan fela med halsband nr 2 för det vill inte fungera alls. Hundarna har skällt i det och vi har skällt på det men nej det vill inte spruta. Har provat batteriet som sitter i det andra fungerande halsbandet men det vill inte fungera ändå. Vi har fyllt det men nej. Någon som har  något tips på vad som kan fela?

Lite irriterande som jag har fått ett väldigt, väldigt, väldigt bra pris på halsbanden.

Annars var jag på eftermiddagen iväg på stickcafe och då passade jag på att ensamhetsträna lite. Det har ju varit väldigt dåligt på den fronten och nu måste jag även ta tag i det för snart börjar jag sommarjobba och då ska de vara själva. De sov när jag gick och när jag kom hem stod Xena i fönstret och kollade. Vet inte om det var för att hon känner igen min bil eller om det var för att hon har skällt i fönstret. I alla fall har hon förstört ett lock till en IKEA pappkartong men som sagt det hade ju kunnat ha varit mycket värre. Tex hon hade kunnat ha käkat upp kameran som jag mitt smartskaft inte hade tagit bort den. Hur tänkta jag där. ..... inte alls

1 kommentar:

Asta airedaleterrier och Freja sa...

Hej,
Ja det var jätteroligt att träffa dig och dina otroligt vackra hundar. Vi hade så bråttom bara till lunchen.

Jo, jag har fått erbjudande att bli fodervärd till en airedalevalp. Jag kommer att få hänga med på utställningar, bli bättre på att trimma osv. Efter två kullar blir hon min. Precis när Asta har börjat bli riktigt trevlig ger jag mig på det igen:-Men denna gång hoppas jag på att vara bättre förberedd:-))