torsdag 18 april 2013

Regn hos oss idag

Idag regnar det men vi har ändå gått ut och gått en bra promenad tycker jag. Kamelerna är inte så himla imponerade av att det regnar och odjuret hade inte alls lust att röra sig en meter i början men sedan gick det över. Men med bra kläder så kan man övervinna det mesta både för kamelern och matten. Nu ligger de nerstoppade under en varsin filt i soffan och tittar på tv. Jag går runt i mysdressen och längtar inte direkt till nästa promenad. Men det tror jag inte att jag är ensam om. Fast det regnade så har de även tagit en springrunda på gården. För det kliar ju i de unga benen efter bus. :) På bilden är det odjuret och Astrid som myser under varsin filt. Liten filt till liten kamel och större till en större kamel. Bra att man har filtar för alla storlekar.

2 kommentarer:

Eva sa...

Denna veckan har jag fyra dagar fått DRA fram yngste havanaisen från under sängen... Någon gillar inte overall helt:)
Typiskt nog är det bara "mellanpojken" vars päls ska aktas lite extra just nu som skiter fullständigt i vädret.
Amrisar? Har fått frågan genom åren om de gillar regn. De undrar nog mest vad det skulle vara för skillnad på sol el regn - UT är alltid UT!

Eva sa...

SV
Det börjar luta åt skåp för köttbullar här...
Siam-teamet som aldrig tidigare varit intresserade har nämligen insett att det kan vara attans gottis med sådana... Men denna gången var jag i närheten:)
Gissa om det tog tid innan denna totala hundmänniska insåg att man kanske måste tänka om med katter som kan hoppa upp? Simon hann slinka iväg med ett antal paket med köttfärs i gladpack bl.a. In under sängen i 150 knyck...