söndag 21 april 2013

Morgonens chock

Var att jag hittade odjuret i sängen med blodig muff och jag blev helt chockad. Det hör verkligen inte till vanligheten att en faraohund börjar löpa så tidigt, Maya var två år och Astrid tre år innan det var dax. Men odjuret är ju lite speciell som hon har maltesiskt blod bakom sig. Ringe uppfödaren som jag även blev orolig över att det kunde vara något annat med odjurets halvsyskon hade en del börjat löpa vid 9 månaders ålder så hon löper helt enkelt. Så vi säger grattis till söta odjuret som har blivit en riktig tjej idag. Själv hoppas jag att Xena väntar lite till. Astrid får annars gärna börja löpa som hon inte har löpt sedan i december 2011. Astrid löper bara en gång per år men verkar inte vilja göra det alls sedan hon blev sjuk. Skulle ha tagit upp det med veterinären sist men glömde det, får inte glömma det nästa gång vi pratas.

2 kommentarer:

Eva sa...

Nääää....
Inge' "grattis" alls...
Ni bor ju JÄÄÄÄÄÄTTELÅNGT bort ju...
Assar
Matte förundras över skillnaden på raser. Men JAG är inge' rasist alls alltså!

Catlin sa...

Här har vi löpparty :-) Vill ni va med?