torsdag 14 mars 2013

Träningsfilm 1 på sitt

Idag har jag och hundarna tränat inne. Alla hundarna fick varsin film men det var tydligen bara Xena som fick en riktig film de andra fick en väldigt kort film på några sekunder. Vet inte varför om jag ska vara ärlig men jag får göra ett nytt försök en annan dag. 


Xena var väldigt sugen på blodpuddingen och jag tycker om hennes sätt när vi gör saker. Att hon gärna bjuder på lite egna förslag på vad som kan göras för att få en godis. Har bestämt mig för att börja med sitt och få det bra i olika versioner för att sedan gå vidare till ligg. Den här gången ska jag göra det riktigt och bra. Jag vill ha snabba raka sitt i slutändan. Hon kan idag kommandot sitt lite si så där. Vi har inte tränat så mycket men hon verkar mycket lättlärd. Hon följer även handen bra och det ser jag som positivt. Det syns inte så bra i den här filmen man jag filmade även när vi tränade på position och sitt framför och runt bakom för att sitta bredvid som ett moment i rallylydnaden. Hon följde då med väldigt bra. Synd att det också är borta från kameran.

Men jag är nöjd över våran första träningsfilm. Synd att de andra blev konstiga.

1 kommentar:

anna sa...

Vad duktig hon är :) Egna initiativ är toppenbra!

Är helt kär i hennes långa fina svans!