torsdag 21 mars 2013

Flytta inte kamelerna

Ja så skulle det stå på våran sovrumsdörr då det nästan är sant :) När vi går och lägger oss så är det redan fullt i sängen.

Sambon vill knappt inte flytta på någon kamel och jag kan säga till dem att gå ner men gör det väldigt sällan. I stället så flyttar jag lite på kamelen så jag ska komma ner i sängen. Vi köpte en 1,60 säng för att det skulle bli snyggare i rummet och för att vi skulle få plats med sängbord. Men ibland funderar jag om det inte skulle ha varit bättre utan sängbord men antagligen inte som vi ändå inte hade fått plats :P Plus att inga kameler skulle vara i sovrummet och framför allt inte i sängen som sambon är allergisk. Men så blev Astrid själv och då kunde hon ju inte sova själv i soffan utan fick sova i sängen och sedan kom Xena och fick sova i sängen för att hon inte skulle kissa inne på nätterna och nu ligger de alla i sängen. Ibland ligger det även två katter på min mage och sover. Ja jag sover då på rygg, jag som inte gillar att sova på rygg men det är ju så mysigt. Man är fan inte klok hahaha. Men planen är att de ska ner i en varsin korg när Xena vet vad gå och lägg dig betyder eller lägg dig i korgen. Hmm hon vet inte vad det är kanske måste lära henne det.

Bilden är från i går kväll när jag skulle sova. Hundarna ligger på hela mitt täcke som jag är så osmart när jag bäddar att jag viker in täcket på mitten av sängen och inte på kanten. Så det resulterar i att jag inte får något täcke på kroppen knappt. Igår fick fötterna vara utan täcke och det hatar jag men då sätter man på sig en snygg varm strumpa så är det fixat :) Sedan fortsätter man att ligga på kanten och balansera och i bästa fall har man en kropp som man kan hålla i sig i så man inte ramlar ner. I värsta fall ligger kamelerna och fiser illa.

1 kommentar:

desperat hemmafru sa...

Fniss. Vi som "bara" har två mycket mindre hundar i sängen, som dessutom är 20 cm bredare än er, tycker att det är för mycket...

Jag har precis börjat kräva att en eller två hundar startar natten på golvet (i hundkorgen) bredvid min säng. Sedan kan de få smyga upp senare. Det är bara för jobbigt att inte få lugn och skön nattsömn.