fredag 15 mars 2013

Att klippa klor

Jag har ju pratat om ämnet tidigare och varje tisdag har vi kloklippar dagar och kameler som katter får ställa upp på behandlingen. I tisdags så hoppade vi över eländet och gjorde det i går i stället. Men det kanske var bra för det gick så bra att klippa allihopa. Jag funderar om de var väldigt ovetande eller om helt enkelt poletten har trillat ner på vissa ;) 

Det var första gången jag och Xena inte hade ett samtal samtidigt som kloklippningen utan det gick fort och smidigt. MEN hon var inget imponerad för det. Hon satt och småskakade lite men gjorde inte försök att sprattla iväg. Sedan kunde hon stå när jag tog bakfötterna. Jag är mäkta imponerad och sedan busade vi efteråt så det skulle vara roligt. 

Astrid inga problem som vanligt. Men jag måste försöka klippa hennes klor väldigt nära pulpan som de är lite långa. Hon har även klor som växer som gräs och som växer lite mer rakt ut än i en böj.

Det lilla odjuret :) var inte heller så imponerad av behandlingen. Men det gick mycket bättre än förra gången. Hon rullade runt i soffan och protesterade med att vilja bita i tången. När hon låg där på rygg och smakade på både min hand och tången så slog det mig att hon borde ha något att bita på. Stoppade dit en ben och så låg hon där på rygg och bet i benet och jag fick klippa båda framfötterna utan problem. Bakfötterna var redan färdiga. Mycket imponerad och ibland är det bara fantasin som sätter gränser för vad som är möjligt och inte. 

Nästa tisdag så hoppas jag att det går bättre. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerad blir jag av att du klarar av allt med dina fina odjur <3 kram från din mamma

Anna sa...

Vad listigt! Ska också försöka klippa Gaias klor själv snart, det blir så meckigt att åka till veterinären varje gång!

Grabbarna boys sa...

Smart....
Vov o kram!