tisdag 26 mars 2013

Lite utställningsträning


Idag kom Elza och Anna på besök och jag passade då på att utnyttja Anna så hon fick ta lite kort. Ja menar vad har man annars vänner till? Så nu har jag äntligen fått lite kort på Xena när hon rör sig :) :) :) vilket jag är mycket glad över. Xena är för övrigt anmält till SKK utställning i Västerås i slutet på April och det är ju sista gången i valpklass för henne på en SKK eller SvVk utställning. Kanske kommer hon att testa pannkaksstilen igen och jag får skämmas lite men det gör inget. Sedan ska hon inte visas något mera tills hon visar upp en HÄR ÄR JAG stil i stället. Xena kommer då antagligen att få träffa sin bror Morris också.

Xena On The Move. Visst är hon vacker och man ser hennes muskler och det gör mig lite extra glad. Klart jag är partisk men just nu vet jag ingen vackrare hund. Jo sötare och det är Astrid men ingen vackrare. Jag hoppas verkligen att hon kommer att växa ifrån sin pannkaksstil.



Matten måste knyta skorna och Xena står som stöd så jag inte ska ramla bakåt. Tur man har en stabil kamel som ställer upp i alla lägen



Var ju även tvungen att ta lite kort på lilla odjuret också :) Efter några försök så gick det att få henne att stå still och att stå rätt ok faktiskt. Springa var det lite si och så med men det gick även det efter några varv fram och tillbaka. Helt ville hon hälsa på Anna och kramas. Mycket stolt var jag över henne när vi gick in som hon sprang fram och tillbaka på gatan utan att dra vilt framåt :)



5 kommentarer:

Unknown sa...

Vilda Hilda ser ju helt ok ut :)

Annakarin sa...

Jättefina bilder på BÅDA töserna!! <3

Emma och Liam sa...

Ursnygga! Ser så smäckra ut!

Eva sa...

Om du visste hur mycket jag ser fram emot att följa Xena! Är helt såld på den tjejen:D
(Fick läsa ner lite och skrattade högt åt dina kvällsbestyr! Är djupt tacksam för den förhöjda sängen så att jag "bara" slåss med siamteamet om utrymmet...)

Anna sa...

Himla vacker vovve, klart hon kommer sopa motståndet i april! ;)