söndag 10 mars 2013

Det går vilt till här hemma

Saker byter plats, saker försvinner, saker ramlar ner, mat provsmakas och vi suckar. Trotts alla suckar och pustningar så är det en vänlig rar själ som boar in sig hos oss. Visst lite besvärlig men det går framåt sakta men säkert. Idag tror jag att jag har fått fast ett kompostgaller i trappen ner till källaren. Hon vill hemskt gärna vara i källaren men det finns så mycket att roa sig med där nere som inte är nyttigt för henne. För det är en hon som snarkar här bredvid. Sover sked på nätterna gör hon också det lilla hjärtat. 

Så dagarna går ut på att roa hundar, plugga och det var länge sedan jag sov så skönt som jag gör just nu. Helt utvilad när jag vaknar ochväldigt trött när jag somnar men jag är inte ensam om det. Alla sover vi skönt

4 kommentarer:

Emma sa...

Vet inte om jag missat nånting här.. Har du skaffat valp? :)

Carolin sa...

Åh vad glad jag blir. En stor sten ramlade från hjärtat. Lycka till och inse att du är guld värd.

Zallek - Kellaz sa...

Jag känner igen de där suckarna allt för väl. Allt kan man äta tydligen. Inte ens den fasta tvålen slipper undan. De växer väl upp snart... =)

desperat hemmafru sa...

Vad kul att ni börjar komma till rätta med varandra. Här tuggas och käkas det konstiga saker hej vilt. Fyra par hörlurar var förra veckans skörd...