tisdag 12 mars 2013

Äckligt att vara husse och matte idag

Idag var ett tag en viss kamel väldigt billig.
Husse står och lagar mat och plötsligt säger han att Xena ska spy. Han gillar inte hundspyor men jag brukar inte tycka att det är så farligt som det oftast är galla som kommer. 

Men dagens spya var inte som andra spyor. Jag är glad att hon spydde på golvet och ingen annanstans för hon lägger värsta kastspyan i vardagsrummet och det är bajs som sprutar ut.  Hundbajs och hästbajs blandat i en härlig sörja. Xena har en stark kärlek till bajs och hon lyckades innan spyan provsmaka säkert 30 olika sorter på promenaden. Hon är snabb som en kobra och kastar sig efter tänkbar fläck som kan vara bajs.  Himla snuskig hund och sedan vill hon pussas när man kommer hem. Så nu är det verkligen slut smaskat på promenaderna och hon kommer att bli så besviken. 

Sedan hängde kräkan i munnen ett bra tag. Nej hundägandet är bra äckligt ibland

7 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Kommer aldrig att glömma när jag gömde godisbitar i skogen och skickade ut Asta och Freja för att leta. Båda hundarna for rätt in under en tät gran och när jag gick dit och kollade låg det toapapper och människobajs där. Hundarna mumsade på och jag mådde illa i månader efter. Usch vilka grisar till djur vi har;-)

Eva sa...

Tänker på springern Hannes som jag gick ut med några år...
En kallkall vinterdag mötte vi en bekant som sa till H att "Åh! Har du hittat en kotte i snön! Så fin!!!"
Näääää.... "Frusen korv är SMASKENS!" sa' Hannes som var något av periodare. Kunde låta bli all sorts skit i flera månader men se'n vara som galen i några veckor. Lär vara så fortf när han nu närmar sig 12 år:)
De är för goa' våra små älsklingar!
Ingen puss från mig idag...

Unknown sa...

Jo. Ett skäl till att hundar är både uppskattade och ansedda som smutsiga i samhällen utan fungerande sanitet är just att de så gärna plockar upp efter oss. Många parker i Stockholm får dubblera som toaletter, så det gäller att hålla koll på vad de små prinsessorna hittar bakom buskarna.
Äckligt är ju inte ens början på en beskrivning...

desperat hemmafru sa...

Usch! Har själv fått torka hundspyor i dagarna två. Cellgiftsbehandlingen för Buzz börjar ta ut sin rätt tror jag. De var dock utan bajs... ;-)

Zallek - Kellaz sa...

Har en bajsätare här också. Tutar i mig själv att han växer ifrån det men det är nog att drömma. Verkar rätt lika våra valpar.

Quila o Ronja sa...

Underbara hundar ;-)

Anna sa...

Hahaha, skönt att läsa att jag inte är ensam! Usch VARFÖR gör de så här mot oss? Häromdagen hade Gaia smaskat bajs när jag inte såg, sprang fram och slickade mig rakt över näsan. hur mycket jag än tvättade mig kände jag luften av bajs resten av dagen :X