söndag 28 februari 2010

Ska jag slå till

Nu har Anna Rasmussen inspirerat mig så mycket att jag vill skaffa mig en sparkcykel och testa drag med cykel med mina hundar. Nej Anka slipper :) Tror att det kan vara den ultimata träningsformen för mina hundar och inför tävlingssäsongen. Säkert också nått de tycker är väldigt skoj och säkert livsfarligt för matte. Begagnade cyklar verkar vara smått omöjligt så det blir till att köpa en ny. Men nu är frågan om man ska slå till på en billig för att testa om de fattar galoppen och se om vi tycker att det är skoj eller om man ska köpa en dyr. Gör man ett misstag om man köper den billiga? Vad tror ni.

Det här är den billiga varianten och den kostar 899 kr. Den har ingen dämpning i styret och det kan ju bli jobbigt som tanken är att köra på grus. Annars ett bra pris om man vill testa nått nytt.

Den dyrare går på nästan 4500 kr. Den här är den som de använder till hunddrag men endel använder tydligen den billigre också. Hade ju velat ha den här men det känns inte som att jag har råd med det just nu. Hmm vilket dilemma. Den ser ju lite bättre ut. Men de skiljer ju sig som sagt massor i pris.

3 kommentarer:

Josefin sa...

Heej! Krokodilen är köpt på HÖÖKS :) bilden är tagen så den kommer upp på bloggen snarast. Sen måste jag säga att du är en riktig våghals som ens funderar på att ge dig ut på en sparkcykel med galna Faraohundar ;) Haha! Akilles hade säkert älskat det men jag är nog för feg :P

Emelie sa...

Vore kanske en idé att prova om de vill/kan dra innan du köper nått jätte dyrt ;)

Sandra, Dyrka & Yra sa...

Oh va spännande! Du får testa och meddela hur det går :P