torsdag 11 februari 2010

Har nu bestämt tilltals namn på tjejen

Så Helena det blir inte Berit och det lugnade även Lotta uppfödare :) Lilla chokladtjejens syster ska tydligen heta Ulla och då tyckte Lotta att den andra stackarn kan ju inte få heta Berit.

Så hon ska heta Iris. Det tycker jag är fint och det passar bra till Mulis och Doris som de då alla tre slutar på is.

Annars satt jag och kollade på kattklubbar och kattutställningar igår och jag måste erkänna att jag känner mig helt borta i kattvärlden. Men vi ska nog på rätsida med den också. Vill prova och ställa ut och det skulle vara roligt att prova det när hon är liten. Men det är ju också ett helt företag. kattlåda, sand, burskynke runt buren och nått att ligga på, matskålar och mat och gud vet allt som man är där hela dagen :) Ska bli intressant och testa på. Vill anmäla nu men kan ju inte göra dte som jag inte har katten hahahaha.

2 kommentarer:

Helena sa...

Ha,ha! Skönt att det inte blev Berit! Iris är jättegulligt, fast det är ett människonamn! :-)

Annakarin @ Mathias.W sa...

håller med, jag gillar ju inte "gamla männikonamn" på hundar eller katter för den delen!! ;) Iris tyckte jag dock om :)
Grattis igen till en vacker flicka!