måndag 8 februari 2010

En svart prick


Idag har jag upptäckt en svart prick där mayas operations ärr är. Mitt i ärret sitter den och där det inte ville läka ordentligt. Efter lite mailande och pratande i telefonen med uppfödaren så trodde hon att det rörde sig om nekros. Det såg i alla fall ut som det. Pricken ser ut som en äcklig svart leverfläck lite fläckig och en sådan som man vill ta bort. Skulle ringa veterinären i morgon men jag kunde inte hålla mig så jag ringde jourveterinären där jag opererade Maya. Så efter en lite pratstund så fixade hon så en veterinär ska ringa upp mig i morgon. Blev först lite chockad och ledsen men nu har jag lugnat ner mig. Är det en liten nekros så får vi väl göra nått åt den. Som tur är se kan jag ju fortfarande använda mig av försäkringen och slipper betala självrisken om det blir nått. Antagligen kommer jag att begära att de ska kolla på pricken och det kostiga att jag tror inte att jag såg den igår tex. Jag har ett hököga när det gäller mina kameler.


2 kommentarer:

Sandra sa...

Usch va läskigt :( Hoppas det blir bra det där!

Emelie sa...

Nej vad tråkigt, hoppas att det inte är nått farligt och att det blir bra. Tycker synd om både dig och maya, när hon redan har genomgått en hel del..