söndag 11 januari 2009

Sista kursdagen

Så idag var det sista gången på valpkursen. Bara tre stycken kom till avslutningen. Nu när det är slut så känns det lite konstigt men samtidigt lite skönt att få söndagen fri till annat. Men nu ska ju kanske jag och Astrid gå kurs och då är man uppbokad igen. De verkade nöjda med kursen och vi avslutade med att repetera det som vi har gått igenom på kursen. Hundarna var även med idag men fick sitta i bilen och vänta som husse jobbade. Vi kan säga att de skällde konstant under hela kurstiden. Hela bilen var helt igenimmad för att de har suttit och flåsat järnet

Sen måste jag säga att det är förbaskat halt att gå med hundarna idag. Jag halkade som Bambi och det gjorde hundarna också. Det var inte samma drag i kopplet när jag tänker efter. De fick väll inget fäste med sina dubbar helt enkelt ;) Nej imorgon blir det att ta fram kärringgrejerna. Broddar för hela slanten under skorna för annars slår man väll ihjäl sig.

Imorgon bär det även av till veterinären för att ge Anka den vanliga vaccinationssprutan och Astrid ska ta blodprov för att se om rabiessprutorna har tagit eller inte. Jag tror inte att hon kommer att gilla behandlingen-

Inga kommentarer: