måndag 5 januari 2009

Det går framåt

Nu på kvällen har vi klickat lite igen.

Hundarna börjar fatta nu vad som gäller. Ankan är lite för fixerad vid godiset men riktigt duktig. Hon tuggade ett tag på mitt lillfinger istället för korven. Ankans grej idag var att hon skulle putta på musmattan igen. Hon gjorde det men blev ibland lite exalterad och puttade järnet och stängde helt av hjärnan. Det är som att hon tror att musmattan ska ge henne godiset och inte jag. Klicket gick inte ända hem till hjärnan när hon blev för fixerad vid mattan. Lite sämre godis till Ankan med andra ord så hon kan tänka också. Astrids grej var att först putta på mattan när jag höll upp den och det gjorde hon nästan på en gång. Sedan ville jag att hon skulle ta den i munnen och det gör hon utan vidare. Astrid är en bärare jag tror att det ska bli vårat mål att bära en massa konstiga saker för det är någonting hon gillar. Maya hon skulle bara tassa på mattan och det gjorde hon nästan på engång. Hon var megaduktig. Snabbast och fatta saker är Anka men godiset slår lite slint och det är synd. Astrid är den som tar minst initiativ till att försöka nya grejer för att få godiset. Det måste vi träna mer på.

Planen är att vi sedan ska klickar utställningsposer.

Inga kommentarer: