måndag 26 januari 2009

Fina duktiga Maysan

Maysan har fått en ny uppgift här i livet på lite äldre dar. Hon har fått börja gå lös på promenaderna. Men bara på sådana ställen där jag nästan vet att det inte kommer att komma en katt eller ett råddjur. Hitills har hon sköt sig och kommer när jag ropar. Igår var hon så duktig och gick 8 meter framför och sedan stannade hon och väntade in oss och sedan sprang hon iväg 8 meter och stannade igen. Mattes tjej var så duktig. Jag har funderat mycket på Maysan och att hon nästan aldrig har fått visa vilken duktig tjej hon är. Så nu har jag bestämt mig för att hon ska få tävla lite iår. Agility, rally och kanske vanlig lydnad står på schemat. Jag har faktiskt kollat ut våran första officiella tävling som vi ska anmäla oss till. Tänker inte berätta när utan lite senare iår är den. Maysan det duktigast och förnuftigaste tjejen som jag har här hemma och det skulle ju vara synd om hon aldrig fick visa det pga att hon alltid får vänta på sin tur. Men nu är det slutväntat för min stjärna. Jag hoppas att hon kommer att gilla sin nya plats i familjen och att hon kommer att Rocka Fett. ;)

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilken duktig tjej som kan gå lös! Det är bara att försöka ta till vara på talangerna! Lycka till med allt tränande och tävlande!