torsdag 22 januari 2009

Så var det dax igen

Hundarna var idag på tomten och jag tänkte för mig själv att de inte skulle få busa pga att det är skare på snön. Men så jagade de varandra ändå och sedan kom Peder hem i samma veva. Han kom innanför grinden och det första han sa var att det är någon som blöder. Mycket blod var det i snön märkte jag och jag såg direkt att det kom ifrån Astrids framtass. Ytterklon på vänstertassen var av. Toppen på klon hade gått av så pulpan var framme. Pratade med min veterinär men hon sa att det var lugnt som klon inte verkade vara spucken i till fästet. Nu var ju bara toppen av. Så nu är det gummiskon som gäller för Astrid igen och den randiga sockan för att hon ska låta bli tassen.

Så efter omplåstingen och tvättning av golv efter blodbadet har vi bara tagit det lugnt. Jag frågade ocksa Astrid ifall hon ville ha en strumpa med en tuff färg. Jag fick inget svar kan ni tänka er.

Snart ska vi ut på promis och jag och Astrid för väll ta oss fram sakta. Hon med sin ömmande klo och jag med mitt virus eller vad det är jag har fått. Känner mig inte heller pigg.

1 kommentar:

Emelie sa...

Men lillstumpan då gå och skada tassen bara sådär, fast det är många faraohundar som har gjort sig illa på ett eller annat sett nu under några veckor men som tur är ingen av mina. kram