torsdag 15 januari 2009

Astrids löp

Nu har Astrid löpt i två veckor och hon blir bara konstigare och konstigare. Hon som alltid har kissat direkt utanför dörren kan nu hålla sig en hel promenad. När hon är på kisshumör så händer det fler än en gång under promenaden. Hon har även börjat praktisera en hukande gåstil under kissandet. Bajsandet har också blivit en stor procedur. När hon är på gården och rastar sig själv så vill hon gärna trycka upp stjärten mot staketet. Så har hon aldrig gjort förrut. Värsta huldan har hon också fått och jag tror aldrig att den kommer att bli normal igen. Stackars min lilla Astrid som inte riktigt fattar hur det är ställt med henne.

Maya och Astrid bedriver också snuskiga lekar tillsammans. Jag har berättat att det inte är ok under vårat tak men det bryr de sig inte i. Maya är helt klart den som är värst och väldigt ofta ligger hon och pysslar om Astrid har jag sett. Mayas skendräktighet fortsätter också och igår kom jag på henne med att gräva en grop i trädgården. Hon piper även väldigt mycket och man vet inte vad man ska göra. Lite frustrerande är det allt. Den enda som för tillfället är normal här hemma är Anka. Tack Anka :)

1 kommentar:

Mirrekex sa...

Hehe så det kan bli , Snuttis Astrid då :) Hoppas att ni får en bra helg kram