lördag 24 januari 2009

Nu har jag bestämt mig angående tävlandet iår

Efter kommentarerna till mitt inlägg om vinthundscertet så har jag bestämt mig.

Jag vill ju att det ska vara roligt att tävla och det blir det inte med en massa press hit och ditt. Jag har varit där förrut och då la jag av helt. Visst jag vill att Astrid ska bli svensk utställningsch. Det kommer hon att bli och vi ska inte jaga det där sista certet. Vi kommer att åka på de utställningar som vi har tid och ork med. Visst det känns lite konstiga att kanske åka på en SKK utställning och plocka det där tredje certet och man blir inte champion fast man har åldern inne på hunden. Lite konstig mot de andra hundarna som också vill ha certet. Nu säger jag inte att vi kommer att plocka alla certen på SKK utställningar men risken finns att nått slinker ner och det känns lite dumt mot de andra hundarna. Men jag kan inte tänka så utan får åka på det som känns kul. Det ska trots allt vara roligt att tävla. Vi får satsa på bra placeringar i år istället och sedan kanske det där viktiga certet slinker ner.

Jag har även bestämt mig för att inte jaga lure coursingtävlingar i sommar. Jag kommer att åka på de som ekonomin säger att jag kan åka på. Inte för långt åt helskotta alltså men rätt långt är tanken. Känner även där lite press just nu och det känns inte ok så jag får försöka tagga ner för annars kommer jag inte att komma ut där alls.

Sen vill jag ju hinna med och tävla Rally och Agility med Maya det måste jag bara hinna med. Jag får senare idag sätta mig ner med kalendern och kolla in sommaren och skriva in allt som jag vill göra och planera när de dagarna kommer.

Jag håller helt med det Anna Grevin skrev som kommentar i mitt tidigare inlägg. Det ska vara roligt att tävla utan press från mig för hur kul tycker annars hunden att det är. Det är trots allt jag och hunden som ska ha roligt. Med press så blir det dåligakrav och det ger dåliga resultat. Det ska jag tänka på iår om allt som jag tar för mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle ju inte direkt vara den första som tog ett cert framför någon annan som oxå ville ha det det :) Så kan du inte tänka, kan ju inte sitta hemma och uggla bara för det ;)

För övrigt tycker jag att du gjort rätt i att tänka om. Ut och tävla för att det är kul och när du har råd. Tänkte själv köra på samma :)