söndag 3 december 2023

söndag och kallt väder

Idag var det -10 grader när vi var ute och gick. Bitit men så fint och en helt annan kyla än när det är minus -3 grader och blåser. Jag föredrar verkligen vädret idag och det tror jag även att smågrisarna gjorde. Men igår beställde jag två overaller till dem så de verkligen inte ska frysa nu när det blir kallare. Sedan lästa jag på Nya basenji Sverige att en person hade köpt 2 overaller till sin basenji och den vägrade gå i alla inköpen. Känns oroväckande hahaha. 

Annars har vi tränat lite på sitt fint och apportering. Tanken är att vi ska tävla freestyle i vår så det är dags att sätta igång. Jag har hittat en htm låt till Hera och kanske en freestylelåt. Sivan har nog hittat sin freestylelåt. Känns kul att vi är igång med freestylen igen då jag älskar sporten och minigrisarna gillar även att göra tricks. 

Har även flätat ett paracordkoppel idag i gröns som blev väldigt bra faktiskt. 

Inga kommentarer: