onsdag 20 december 2023

Kan det vara årstiden

 


Upplever att jag och grisarna är lite tokiga just nu och kan det vara för att det närmar sig jul. Gör man extra konstiga saker då, jag bara funderar. Kan inte skylla på månen för den är halv så det måste vara något annat. Eller är det bara för mörkt och tråkigt. Vi längtar efter husis men snart är det bara 4 månader kvar tills vi ses igen. 

Hera är i någon period där hon typ har sönder saker och äter de mest konstiga sakerna. Stod och duschade här för ett tag sedan och ser att hon biter på mina rena trosor som är nytvättade och torra. Det brukar hon inte göra i vanliga fall men det är som att det mesta som verkar okej att tugga på ska in i munnen och tuggas upp. I förrgår var hon på gardinen för hon såg ett tvättråd som tydligen var gott. Säger man åt henne så ser hon bara förnärmad ut och som att hon inte har gjort något konstigt. 

Sivan hon är så hungrig så hon piper om hon känner lukten av något gott. Hon knappt bärga sig och studsar hit och dit i sin iver. Idag har hon fått träna för halva sin kvällsmat och det var ett elände innan hon fick göra det då jag fick telefonen. Hon berättade genom tjuvnyp vad hon tyckte om det. Sedan var det ju så jobbigt att behöva göra något för att få de där kulorna men hon var väl tvungen. Men helst hängde hon på bordet och stampade och försökte få in någon i munnen. 

Själv funderar jag och funderar över världsliga ting som känns viktigt just nu. Sliter mitt hår på jobbet och stickar. Ska bli skönt med lite ledighet snart. 

Inga kommentarer: